Hakkımda :

 01.08.1992 tarihinde Ordu'nun Ünye ilçesinde doğdum. Ortaokula kadar Ünye de yaşadım. Sonrasında liseyi İstanbul'da devam ettikten sonra Üniversite mi Uludağ Üniversitesi Harmancık Meslek Yüksek Okulunda Pazarlama bölümüne başladım. O yüzden Harmancık'a yerleştim ve şuan hala burada okul yaşantıma devam etmekteyim.

Bu bölümü seçmemin sebebi; Pazarlama sektörü değişen Dünya koşullarıyla beraber her geçen gün katlanarak artan bir önme sahip hale gelmiş durumda.Artık dünya önemli olanın sadece üretmek değil, aynı zamanda ürettiklerimizi pazarlayabilmek olduğunun farkındayım.Artık her şirkette her şey pazarlamadan başlıyor.Bugün artık pazarlamadan gelmeyen bir çalışan asla şirkettte genel müdürlük seviyesine ulaşamıyor.Bu sebeple bu bölümü seçerken aslında hedefimi çok büyük koymuş oluyorum.Bu yüzden kendimi iyi yetiştirmeli bu bölümde  bana aktarılacak dersleri hem teorik olarak hemde pratik anlamda çok iyi takip etmeliyim.

İdeallerim :

Bir çok ideallerim vardı.bir kısmını yaptım,bir kısmınıda inşallah yapmak nasip olur.insan bir şeyi gerçekten istiyorsa ona ulaşır ne olursa olsun.hiçr zorluk onu pes ettirmez istediğinden vazgeçiremez..Biraz direnç azim gerekiyor.Kimi mesleğiyle ilgili kimi işi ile ilgili kimi de aşkla ilgili bir süreci hayal eder. Tüm bunları düşündüğünüzde hedeflerimiz nelerdir..Yoksa bu dünyaya ot gelip ot mu gidiyoruz.
 
Tabi şu okulumu bitirip iyi biyerde iş sahibi olmak istiyorum.sonra şu vatani görevimi de yerine getirip işimde kariyer yapmak şu an en çok istediklerim olabilir.gerisi zaten gelir..
 
 

Harmancık Meslek Yüksek Okulu Hakkında

Harmancık İlçesinde Meslek Yüksekokul kurulması yönündeki yöre talebi, Üniversitemiz senatosunun 29 Nisan 2008 tarih ve 2008–06 sayılı oturumunda değerlendirilmiş ve alınan (7) nolu karar ile Harmancık ilçesinde bir Yüksekokul kurulması kabul edilmiştir.

2008–2009 Eğitim-Öğretim Yılında AşçılıkMobilya ve DekorasyonMuhasebe ve Vergi Uygulamaları Programlarının açılması ve öğrenci alınması konusundaki teklifimiz Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 22.05.2008 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu Toplantısında incelenerek 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı yasa ile değişik 7/d-2 ve 7/h maddeleri uyarınca uygun görülmüştür. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 10.06.2008 tarih ve 15203 sayılı yazısı ile bildirilmiştir.

Böylece, Meslek Yüksekokulumuz, 2008–2009 Akademik yılında 3 programda Eğitim-Öğretime başlamıştır.

2009–2010 Eğitim-Öğretim yılında Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı İkinci Öğretime öğrenci alınmış, 2010–2011 Eğitim-Öğretim yılında Pazarlama Programı Örgün Öğretime ve İkinci Öğretime öğrenci alımı yapılmıştır. 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Turizm ve Otel İşletmeciliği ile Turizm ve Seyahat Hizmetleri Programlarımız açılmış olup öğrenci alımı yapılarak eğitime başlanmıştır.

2008–2009 Eğitim-Öğretim yılında öğretime başlayan Meslek Yüksekokulumuzda 3 programda toplam 86 öğrenci öğrenim görmüştür. 2009–2010 Eğitim-Öğretim yılında Muhasebe ve Vergi Uygulamaları İkinci Öğretimin de faaliyete geçmesi ile kontenjan sayımız 120’ye yükselmiş olup,  1. Sınıflara yerleşen 101 öğrenci sayımız, bir önceki dönemden gelen 86 öğrencimizle birlikte 187′ye ulaşmıştır. 2010–2011 Eğitim-Öğretim yılında açılan Pazarlama, Pazarlama İkinci Öğretim Programları ile birlikte mevcut öğrenci sayımız 267 olmuştur. 2011–2012 Eğitim-Öğretim yılında mevcut öğrenci sayımız 335 ‘tir. 2012-2013 akademik yılında Pazarlama Programı ikinci öğretimi kapanmıştır.  2012–2013 Eğitim-Öğretim yılına toplam 6 Program ve 419 öğrenci ile eğitime devam etmektedir.

Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü

 

Pazarlama Programı

Genel Bilgi

 

Öğrenci alımına 2010-2011 öğretim yılında başlayan Pazarlama Programı 4 dönemlik bir öğretim süresine sahiptir. Öğrenciler bu süre içerisinde ilgi alanlarına göre Programla alakalı 30 iş günü staj yapma zorunluluğundadırlar. Program ilk yılında 40 örgün 40 ikinci öğretim olmak üzere 80 öğrencilik kontenjanla hayata geçmiştir.

Program öğrencilerin 4 öğretim dönemi boyunca toplanma 84 kredilik ders alması gerekmektedir. 3. ve 4. dönemlerde 8+8 16 saatlik uygulama dersi alan öğrenciler mezun olabilme şartını sağlamak için 4.00 not düzeninde en azından 2.00 ortalamayı yakalamak durumundadırlar.

Programın Amacı

 

Pazarlama programı amacı; pazarlamayı kariyerleri olarak düşünen öğrencileri bir pazarlama uzmanı olarak yetiştirmek ve yerel, ulusal ve uluslararası örgütlerin iş gücü ihtiyaçlarını karşılamaktır. Örgütsel pazarlama amaçlarını gerçekleştirmek ve tüketici tatminini sağlamak sadece iyi yetişmiş pazarlama elemanları ile sağlanabilir. Okulumuzda bu yönde pratik yanı olan iş dünyasına katkı sağlayabilecek eleman yetiştirilmeye yönelik bir öğretim için çaba harcanmaktadır.

Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları İşler

 

Pazarlama mezunları Pazarlama Uzmanı olarak firmaların pazarlama, satış, reklam, müşteri ilişkileri departmanlarında çalışabilecekleri gibi sağlık sektörü, inşaat sektörü gibi sektörlerde ve reklam ajansları, danışmanlık firmaları gibi kurumlarda da çalışabilmektedirler.

Dikey Geçiş Yapabilecekleri Lisans Programları

 

-Halkla İlişkiler
-Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
-Halkla İlişkiler ve Tanıtım
-İletişim
-İletişim Bilimleri
-İşletme
-İşletme Enformatiği
-İşletme-Ekonomi
-Lojistik Yönetimi
-Pazarlama
-Reklam Tasarımı ve İletişimi
-Reklamcılık
-Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
-Uluslararası İşletme
-Uluslararası İşletmecilik
-Uluslararası Ticaret
-Uluslararası Ticaret ve Finansman
-Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik